Форум "Говорим про Америку"

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Форум "Говорим про Америку" » Учёба в США. » Школы в Америке.


Школы в Америке.

Сообщений 1 страница 7 из 7

1

Проще всего объяснять на примере курса математики для public school, хотя слово «проще» тут применяется только потому, что построение программы по всем остальным предметам отличается от привычного нам намного более кардинально. Вобщем, попробую. Сразу предупреждаю, что рассказываю про построение программы по математике в своем конкретном городе в Нью-Джерси, но из обсуждения с родителями из других штатов и даже соседних городов знаю, что разница между программами может быть очень серьезной, короче «Что вижу, то пою».
Поехали.
Школа подразделяется на три основных блока:
- младшая – Elementary school (1 – 5 grades)
- средняя – Middle school (6-8 grades)
- старшая – High school (9-12 grades)
С 1 по 5 класс (Elementary school) существует система стабильных коллективов, привычных нам «классов», когда весь год, каждый день и каждый урок дети находятся в одном и том же коллективе, в одном и том же кабинете, с одним и тем же учителем. Математика в Elementary school (1 – 5 grades) идет одинаковая для всех учеников, все одновременно учатся считать, умножать и т.д. Различия, причем серьезные, начнутся с 6 класса, но зависеть они будут от того, кто как учился по математике предыдущие 5 лет.
Скопировал табличку, предлагаю ее посмотреть, после чего буду объяснять. При чтении объяснений табличку желательно иметь перед глазами.

http://uploads.ru/t/U/6/W/U6Wxb.jpg

0

2

Теперь внимательно смотрим на табличку и находим фразу Math 5 слева, от нее идет четыре стрелочки. Эти стрелочки означают, что из 5-го класса ребенок может идти на 4 (четыре) различных уровня по математике, в зависимости от предыдущих успехов.
Pre-Algebra – в случае экстраординарных результатов на тестеCTP4 и ему подобных.
Math 6 E – «A» в 5 классе, CTP4 - 85% и выше
Math 6 – оценка должна быть не ниже «B»
Mathematics 6 – для тех, кто закончил 5 класс с оценками «С» или «D»
Перемещение по прямым стрелочкам в верхних двух строчках возможно только в том случае, если каждый предыдущий предмет закончен на оценку не менее, чем «B». Что делать, если не получилось? Вариантов несколько – взять в летней школе (засчитают только в том случае, если летом по этому предмету получить «А»), взять на следующий год повторно или перейти на уровень ниже.
А теперь смотрим на предмет Pre-Algebra - ученики с экстраординарными способностями получат этот предмет в 6 классе, отличники – в 7 классе, хорошисты – в 8, а троечники доберутся до этого предмета только к 9 классу.
Теперь обратите внимание на предмет Algebra 2 CP – балл не ниже «B» по этому предмету требуется для принятия на непрофильные курсы в двухгодичных Community colleges. Справедливость соблюдена – даже троечники все-таки успеют добраться до этого предмета, хоть и в 12 классе. Закончат его на «В» - значит, будут освобождены от обязательного изучения этого предмета в колледже, а если ниже – их обяжут его брать. А вот особо одаренные дети пройдут этот предмет еще в 8 классе и смогут идти дальше.
А теперь главный вопрос – почему же «наших» родителей так шокирует примитивность школьной программы по приезду? Ларчик просто открывался – если наши дети приезжают уже в районе 5-6-7 и т.д. классов, они не попадают в верхние строчки этой таблицы. Языка нет – раз, подтверждения предыдущих успехов – два. Сказали, что должны идти в 7 класс? Прекрасно, идите. И мало кто знает, что (смотрим внимательно на табличку) вот в этот 7 класс ваш ребенок попадает в самом лучшем случае на Math 7, приблизительно соответствующий 5 классу российских школ.

Math BSI: This full-year course serves to reinforce the foundational knowledge from other mathematics courses. Students study basic skill clusters (1. Number and Numerical Operations, 2. Geometry and Measurement, 3. Patterns and Algebra, 4. Data Analysis, Probability, and Discrete Mathematics) of material which will help them succeed on standardized tests. Students will utilize workbooks, computer lab and online assignments, and various software.

Pre-Algebra: This course is designed for those students who are in preparation for Algebra 1. Topics include graphing, writing algebraic expressions, solving equations and inequalities, operations with signed numbers, and applications.

Algebra 1CP: The course includes the study of real number properties, solving equations and inequalities, finding solutions to word problems, solving systems of equations, and solving quadratic equations. Real world application and problem-solving techniques are stressed.

Algebra 2H: This course focuses on and enhances subjects discussed in Algebra in grade 8. Topics include the study of linear, quadratic, polynomial, exponential and logarithmic functions, each integrating technology and real world applications.

Geometry CP: This course includes the study of plane geometry. It is a structured course building upon concepts which develop logical thinking through deductive as well as inductive reasoning. Topics include the geometry of points, lines, and planes, properties of congruence and similarity, circles and spheres, coordinate geometry, area, and volume.

Geometry H: The advanced level of geometry encompasses in greater depth all of the topics in Geometry. The course includes challenging problem-solving.

Algebra 2CP: This course expands the study of algebra to include complex numbers, quadratics, conic sections and logarithms. These concepts are implemented through the use of cooperative learning with an emphasis on technology and real world applications.

Precalculus CP: This course includes a semester of elementary functions, composite functions, logarithmic functions, and exponentials as well as a semester of trigonometry. Emphasis in the trigonometry portion of the course includes an analysis and graphic interpretation of the six trigonometric functions. Throughout the entire course, relevance to practical applications in the real world is stressed.

Precalculus H: This rigorous course approaches the study of polynomial, exponential, logarithmic, rational and trigonometric functions: numerically, graphically, algebraically and analytically. Series, sequences, conic sections and their applications are developed and applied. Limits of continuous functions are defined and applied as a foundation for the calculus course.

Calculus H: This honors level calculus course consists of a full year of development and application of derivatives and integrals. Several projects are introduced to enhance the understanding of the material. The course is designed to help students master their college calculus classes.

AP Calculus (AB): In this course topics include elementary functions and limits with an emphasis on differential and integral calculus and their applications. Students must take the Advanced Placement Calculus AB examination for college credit.

AP Calculus (BC): (7 periods per week includes 2 lab periods). This course includes all of the topics taught in AP Calculus (AB), but is more extensive and includes an emphasis on theory. Additional topics are complex integration, infinite series, vectors, and polar coordinates. Students must take the Advanced Placement Calculus BC examination for college credit.

AP Statistics: This course introduces students to the major concepts and tools for collecting, analyzing, and drawing conclusions from data. The four broad themes include: explaining data observing patterns and departures from patterns, planning a study deciding what and how to measure, anticipating patterns producing models using probability and simulating, and statistical inference guiding selection of appropriate models. Students must take the Advanced Placement AP examination for college credit.

Statistics H: This course will cover all the topics of AP Statistics without the rigor and depth required in AP Statistics.

Discrete Mathematics: Students in this course will apply the concepts and methods of discrete mathematics to model and explore a variety of practical situations. The course has five major themes, including systematic counting, using discrete mathematical models, applying literative patterns and processes, organizing information, and finding the best solutions using algorithms. Discrete topics include: graph theory, matrix models, planning and scheduling, map coloring, social decision making, and election theory. Students will also study descriptive and inferential statistics, which includes representing data visually, calculating measures of central tendency, and computing standard deviation and z-scores. During probability, laboratory experiments are used to explore how often particular events are expected to occur. Overall, the course incorporates individual and small group problem solving.

Visual Computer Programming 1: In this course the student is instructed in principles of computer science. Using our computer labs in the high school, the student studies the structure, capabilities and limitations of computers. The student learns to program the computer using a high-level computer language and to use computers to assist problem-solving.

Computer Programming H: The major topics for this course include programming methodology, features of programming languages, data types, and algorithms.

AP Computer Science AB: This course continues the study of programming and includes additional features of programming languages, data structures, algorithms, and applications. Students must take the Advanced Placement Computer Science AB examination for college credit.

Robotics: This course is designed to enhance computer programming skills through the study of robotics. Topics include mechanics, electronics, software, and sensory systems associated with the robot. Students also have the opportunity to do research, analyze, and implement independent projects throughout the school year. Presentation skills are developed throughout the course.

Multivariable Calculus: This course is the final course in the accelerated course sequence. Topics included in this course are: vectors and the Geometry of Space, Vector-Valued Functions, Functions of Several Variables, Multiple Integration, and Vector Analysis. Vectors have many applications in geometry, physics, engineering, and economics. The student builds on many of the ideas of calculus of a single variable to calculus of several variables

0

3

В процессе написания я понял, что рассказать только о школьной программе безотносительно распорядка дня и основных правил практически невозможно, поэтому придется захватывать и совершенно незапланированные (мной) моменты. Один из них – почасовое расписание уроков. Ниже я даю расписание для High school. Для Middle school то же самое, только день начинается на полчаса позже, а если добавить еще полчаса, то можно получить начало дня в Elementary school. Кто догадается, почему? Угадали - чтобы родители, у которых есть дети разных возрастов, могли не торопясь подвезти-отвести в школы всех детей, ведь школы разделены не только логически на младшую-среднюю-старшую, они еще и находятся в разных зданиях, довольно далеко друг от друга.
Итак, расписание уроков в старшей школе:

Period 0
7.05 – 7.50
Period 1
7.55 – 8.40
Homeroom
8.40 – 8.45
Period 2
8.50 – 9.35
Period 3
9.40 – 10.25
Period 4
10.30 – 11.15
Period 5
11.20 – 12.05 (1st lunch)
Period 6
12.10 – 12.55 (2nd lunch)
Period 7
1.00 – 1.45
Period 8
1.50 – 2.35

Теперь пояснения. На самом деле, номинально уроков всего 7, а не 9 (если считать нулевой) и начинаются они для всех в 7.55. Первый ланч и второй ланч – вся масса учащихся разделена наполовину, у одной половины ланч будет 5-м уроком, у второй половины – 6-м уроком, всего лишь для удобства, чтобы вся масса народу не скапливалась в школьном кафетерии одновременно (и это не опечатка, вам не показалось - длительность ланча действительно 55 минут). Таким образом, отбросив нулевой урок и ланч, мы получаем те самые 7 уроков в день (в Middle school – 6 уроков). Однако к нулевке и ланчу мы еще вернемся позже, не забывайте о них.

0

4

Напоминаю, что программы могут отличаться (и обычно отличаются) в разных штатах, городах и даже соседних школах. Однако основной принцип построения будет похожим на тот, что я излагаю.
Мы уже посмотрели, что в американской школе нет просто «Математики 6 класса», «Алгебры 7 класса» и т.д., есть довольно большой и различный по сложности выбор разных «математик». Подобный принцип существует и по другим предметам, которые объединены в логические группы. Группы, к примеру, могут быть вот такими:

Art
Business
English
Family & Consumer science
Math
Music
Physical education
Science
Social studies
Technology
World languages.

В этом списке общими по всей стране будут лишь несколько групп, такие как English, Math, Physical education, Science и Social studies. Остальные обычно варьируются от школы к школе. Только в группе Physical education (физкультура) вы найдете привычные нам «Physical education-6», «Physical education-8» (по классам). По всем остальным группам можно мысленно представить себе табличку, подобную той, что я дал в самом первом посте этой темы.

Если дальше рассматривать школьную систему в США в контексте подготовки к поступлению в колледж, то самое время перейти к системе оценивания. Примитивной ее обычно считают те люди, которые считают примитивной математику в американских школах.
Начнем с самого простого.
В разных школах, регионах, штатах и т.д. возможно применение одной или нескольких из стандартных численных, буквенных или процентных оценочных систем. Я попытаюсь максимально подробно описать наиболее часто принятую и относительно стандартную для high-schools.
Оценки выставляются по пятибалльной буквенной шкале A-B-C-D-F, в которой низший балл (F) не учитывается при определении успеваемости, а служит лишь для обозначения полного провала и необходимости пересдачи. Эта буквенная шкала соответствует также и процентной.

A – 90%-100% (excellent)
B – 80%-89% (good)
C – 70%-79% (satisfactory)
D – 60-69% (needs improvement)
F – 59% и ниже (failure)

До этого места все предельно просто и понятно. Дальше начинаются сложности, поскольку, кроме прямого оценивания, эта система связана еще и с системой пойнтов, или тем самым хитрым-страшным-непонятным GPA – Grade Point Average.
Каждый пройденный предмет оценивается по итогам года, это нам привычно. Однако, кроме просто «табеля» (report card) итоги года будут учтены в GPA, т.е. средней арифметической оценке всего «табеля». Некоторые школы подсчитывают GPA начиная чуть ли не с 5 класса, но этот показатель не имеет ни малейшего значения, кроме как для мотивации учащегося.
Только тот GPA, который начнет учитываться с 9 класса, будет принят к рассмотрению (и очень внимательно принят!) колледжами.
Итак, в системе GPA
A – 4 пойнта
B – 3 пойнта
C – 2 пойнта
D – 1 пойнт.

Если по итогам года у ученика из 6 предметов три сдано на A и три на B, то его GPA получается 3,5. Желающие могут поиграться с более сложными задачками. Получается, что даже при наличии только оценок «А» GPA будет не выше, чем 4, правильно? Откуда же тогда берется GPA = 4,3, к примеру?

Посмотрите еще раз на табличку из самого первого поста этой темы, только теперь смотрите не на движение предметов, а на то, как они называются. Увидели возле некоторых понятных названий непонятные дополнительные буковки? CP, H, AP?
CP – college preparation (средний уровень)
H – honors
AP – advanced placement
Как я уже говорил, ученик не может просто по желанию взять на изучение предмет с повышенным уровнем сложности, это нужно заслужить предыдущими годами напряженной и успешной учебы. В таком случае, вам не кажется несправедливым, если геометрия среднего уровня и геометрия усиленной сложности (H или AP) будут в итоговом GPA «весить» одинаково? Правильно, они и не будут. Для этого применяется система так называемого Weighted GPA, в которой базовый уровень GPA будет применен к предметам среднего уровня, повышенный – к предметам уровня «honors» и самый высокий – к предметам уровня «advanced placement».

Выглядит это приблизительно вот так:
A – 4 / 4,6 (honors) / 5 (advanced placement)
B – 3 / 3,5 (honors) / 4 (advanced placement)
C – 2 / 2,1 (honors) / 3 (advanced placement)
D – 1 / 1 (honors) / 1 (advanced placement)

Вот отсюда и растут ноги у GPA выше 4 пойнтов. 
Это мы разобрали вторую академическую составляющую диплома high school. Первая была о количестве набранных кредитов, вторая - GPA. Ну а третья... Третья - SAT. Самый сложный вопрос

0

5

В Рестоне, школьная система унифицирована на всю Fairfax county, к которой относится этот город. Разбивка по классам самую малость отличается от той, которая у меня в городе.
Elementary school - К-6 (с киндергардена до 6 класса, а у нас К-5)
Middle school - 7-8 классы (у нас 6-8)
High school - 9-12 классы.
Откровенно говоря, на этом этапе эта малюсенькая разница мне кажется довольно удачной. Поскольку до конца Elementary school, т.е. весь шестой класс включительно, программа еще будет абсолютно одинаковой для всех учеников.
Вот эта программа (6 класс, Elementary school of Fairfax county, VA):

Number Concepts, Theory, Sense
- Read, write, round, compare, and order any whole or decimal number.
EXT: Read and write numbers in scientific notation.
- Use order of operations and properties to solve problems.
- Investigate the concept of square numbers, square roots, and exponents. - - Find the square of a given number.
EXT: Develop techniques for estimating square roots.
- Identify, model, compare, order, and round fractions and mixed numbers.
- Find factors, multiples, primes, opposite numbers, and prime factorization using a variety of methods including factor trees.
EXT: Write prime factorizations in exponential form.
- Express numbers as fractions, decimals, ratios, and percents, and recognize the relationships; convert from one form to another.
EXT: Make predictions and solve problems using equivalent ratios.
- Estimate percent in problem-solving situations using percent bar models. Set up proportions using percent bar models to solve for an unknown.
- Distinguish between terminating and repeating decimals and write repeating decimals using the appropriate notation.

Operations
- Estimate sums and differences. Add and subtract whole numbers, decimal numbers, fractions, and mixed numbers to solve problems.
- Estimate products. Multiply whole numbers with 3 digits in each factor, decimal numbers, fractions, and mixed numbers.
- Estimate quotients. Divide whole numbers (including those with zero in the quotient) and decimal numbers through thousandths by divisors through thousandths (with no more than 1 non-zero digit), writing remainders as fractions or decimals.
EXT: Use short division to divide by single-digit divisors.
- Multiply and divide by powers of ten.
- Estimate quotients. Divide whole numbers, fractions, and mixed numbers by fractions and mixed numbers.
- Find the percent of a number using the percent bar model.
EXT: Determine truth in statistics or advertising and adjust the misleading information.
- Find what percent one number is of another.
EXT: Find the original price when given the discount.

Measurement
- Estimate and determine length, weight/mass, area, and liquid volume/capacity, using standard and nonstandard units of measure.
EXT: Estimate length using indirect measurement.
- Solve measurement problems by making and interpreting scale drawings; comparing (using "ballpark" approximations) and/or converting customary and metric units; and using tables of equivalents for length, capacity, and weight.
- Develop and apply formulas to find perimeter/circumference and area of rectangles, triangles, parallelograms, and circles.
EXT: Investigate the change in area and perimeter as the dimensions of a figure change; use a spreadsheet to record.
- Estimate angle measures using 45š, 90š, and 180š as referents. Identify, construct, name, and measure angles. Find the sum of the angles for any triangle.
EXT: Develop strategies for finding the sum of the angles for any polygon.
- Investigate and develop procedures and formulas for volume of rectangular prisms, pyramids, cones, and cylinders.
EXT: Explore how changing the dimensions (height and/or circumference) of a cylinder affects the volume.
- Determine and/or compare times in different time zones. Find elapsed time.

Geometry
- Apply knowledge of basic geometric forms (e.g., lines, segments, angles, polygons, circles, and parts of circles) in problem solving and constructions.
- Classify and define two-dimensional figures (e.g., concave/convex, number of sides, regular/irregular).
- Identify and draw congruent and similar figures.
EXT: Investigate the Golden Ratio as applied to geometric figures.
- Measure and draw angles using a protractor, compass, and straight edge. Construct the perpendicular bisector of a line segment and the bisector of an angle using a straight edge and a compass.
- Identify, draw, and define slides, flips, and rotations of polygons.
EXT: Determine the angle of rotation.
- Compare, contrast, classify, define, and sketch three-dimensional figures (e.g., cones, prisms, pyramids, cylinders). Identify and verbalize the relationships among vertices, faces, and edges of solids.
EXT: Make 2-dimensional drawings of 3-dimensional solids, including dotted lines to indicate unseen edges.
- Investigate the relationship between volume and surface area by building models of prisms. EXT: Plan and design a product container (e.g., cereal box, perfume bottle). Construct a model, indicating the scale used and share with the class.
- Determine possible nets for solid figures (e.g., pyramids, prisms, cylinders).

Data Analysis/Statistics/Probability
- Collect data and display it in an appropriate graphic representation (tables, charts, picto-, line, bar, or circle graph; spreadsheets; or computer-generated graphs).
- Collect data from a representative portion of a group using sampling and make predictions and/or recommendations about the larger group using that sample.
- Analyze the data from surveys using percentages and circle graphs.
- Determine the mean, median, mode, and range of a set of data and report the central tendency using the most appropriate measure.
EXT: Find the mean, median, and mode from data given in a graph.
- Represent data using Venn diagrams, stem-and-leaf plots, box-and-whisker plots, and scatter plots.
- Determine the probability of single-outcome (independent) events, recognizing that the probability of certain events is 1, impossible events is 0, and all others lie between 0 and 1.
EXT: Explore and describe how the probability changes when each outcome is dependent upon previous outcomes.
- Determine all possible outcomes for single- and multiple-outcome events using a graphic representation (tree diagram, organized list, etc.); recognize that in some cases order is important and in some it is not.
- Compare experimental probability with theoretical probability. Use simulations to determine probability, applying the concept of randomness.

Patterns/Functions/Algebra
- Solve simple equations for missing addends or missing factors.
- Represent growth patterns by using variables and expressions.
- Identify and extend addition and multiplication patterns including perfect squares, trinumbers, quadrinumbers, and hexinumbers.
- Multiply and divide by tens and multiples of ten by using patterns, multiplication properties, and mental math.
- Choose and write equations with 1 variable to solve real-life problems (e.g., x - 5 = 32).
EXT: Write a word problem to match a given equation.
- Complete a chart showing input and output when given a function rule.

Problem Solving/Application
- Pose problems from everyday life situations and from within and outside mathematics.
EXT: Pose and set up a project problem, working with a small group.
- Solve problems using a logical procedure (a plan).
- Identify information that is available but is not needed to solve a problem. -- Identify additional information needed to solve a problem.
- Select and use appropriate materials and tools needed to solve a problem (e.g., graph paper, manipulative, calculator).
- Simplify problem solving using computer software (e.g., spreadsheet, database, graphing program, simulation).
- Develop and apply strategies (e.g., act it out, build a model, draw a picture or diagram, guess and check, make a chart or table, make a list, make a graph, use a pattern, use logical reasoning, solve a simpler problem, work backward) to solve a wide variety of nonroutine and multistep routine problems.
EXT: Publish a class book, Problem Solving Strategies, that defines and explains the strategies and provides problems that appropriately exemplify the strategy.
- Solve a problem using a formula.
- Solve problems by working collaboratively with peers; entertain others' points of view.
- Share, explain (verbalize/record), and justify (defend) reasoning during and after solving a problem.
- Verify and interpret results with respect to the original problem situation.
- Compare and analyze solution paths (process used to solve problems).
- Generalize solutions and strategies to new problem situations including problems without numbers (e.g., If I want to know which is the best buy, what information do I need and then what should I do?).
- Acquire confidence in using mathematics meaningfully to solve problems.

http://www.fcps.edu/notfound.shtml#anchor-stmeas
По этой же ссылке вы можете посмотреть описание программы 6 класса по языкам, точным наукам и гуманитарным наукам. А желающие могут заодно глянуть на программы всех остальных классов Elementary school of Fairfax county, VA.

0

6

Что нужно положить в портфель в первый день школы для первоклассника. (возможно кому-то будет интересно.)
Привожу 3 примера они разные, (для каждого штата набор разный.)

1. GRADE 1 STUDENT SUPPLY LIST.

4 large glue sticks (клей)
2 Mead hardcover marble notebooks (толстая тетрадь размером А-4 в твердом переплете)
1 Box of thin washable markers (смывающиеся маркеры)
3 Folders with bottom pockets (картонные папки с карманами)
1 Large box of tissues (салфетки для носа)
1 Pair of Scissors (Kid’s Fiskars are recommended - their metal blades work the best) (ножницы)
12 Sharpened pencils (карандаши)
1 Set of water color paints with a brush (акварельные краски)
1 Container of Anti-bacterial hand wash (жидкий санитайзер для рук)
1 Container of Anti-bacterial wipes ex. Clorox wipes (boys only) (антибактеральные салфетки)
1 Box of Hefty zip slider bags – quart size (boys only) (пластиковые пакеты с зип-замком)
1 Box of Hefty zip slider bags –gallon size (girls only)
1 Box of baby wipes (girls only) (влажные салфетки)


2. FIRST GRADE

Suggested Supply List

2 pair of headphones
4pks. #2 pencils
2 plastic/vinyl folders with pockets and fasteners
2-70 page spiral notebooks
4 glue sticks
5 folders with pockets and fasteners (any color)
1 bottle liquid glue
1 pack of cap erasers
1 pack of 24 count crayons
1 pack of notebook paper
1 white t-shirt

Wish List Supplies

4 packs of index cards (2 colored, 2 white)
white and colored copy paper
white and colored card stock
dry erase markers
thin or thick markers
thin or thick permanent markers
ziploc bags of all sizes
paper towels
tissues
disinfectant wipes
hand sanitizer
window/glass wipes
liquid hand soap

*Note from 1st grade: All items will be shared as a class, so there is no need to write your child's name on them.

3.
1 bottle Elmer's glue (8oz) No Gel
10 pencil (#2 regular)
1 pair pointed scissors
2 large boxes of tissues
4 boxes crayons (24 count)
2 D'Nealian writing tablets
1 small supply box with snap shut lid
2 spiral notebooks 70 pages, wide-ruled
2 2-pocket folders, no brads
1 container wet wipes
8 glue sticks
1 box zip lock bags (gallon bags)
2 large pink erasers
2 Mead primary journals - 100 sheets

0

7

Кому интересно, задания для переходящих из киндергардена в первый класс:

http://uploads.ru/t/i/Z/Y/iZYax.jpg
http://uploads.ru/t/C/e/U/CeUwx.jpg

0


Вы здесь » Форум "Говорим про Америку" » Учёба в США. » Школы в Америке.


Рейтинг форумов | Создать форум бесплатно